Waar moet je op letten als je een bedrijfsfilm laat maken?

  • Zorg voor een professionele uitstraling

  • Vraag een compleet filmpakket geen extra kosten achteraf

  • Kies een budget dat bij je past maar kies eerder voor de beste film voor je budget dan voor de goedkoopste film

  • Kleur correctie zorgt voor een professionele uitstraling en zorgt dat de film bij uw bedrijf past

  • Een terug kerende logo animatie zorgt voor een eenheid tussen verschillende films over uw bedrijf

  • Laat altijd een video stijlguide maken als u deze nog niet heeft

  • Laat u goed informeren en vraag een gesprek aan bij meerdere partijen, kies hieruit de beste

  • Denk vooraf uw film alvast uit, en zorg dat u voorbeelden heeft van wat u mooi vindt

  • Bedenk goed wat het doel van de film is, wie uw doelgroep is, en wat het domein en de randvoorwaarden van uw film zijn

  • Zorg dat u meerdere coderingen van uw film krijgt zodat uw film breed inzetbaar is en u niet achteraf kosten heeft voor het omzetten naar een ander formaat

  • Vraag om de rechten van de film, zodat de film uw eigendom wordt en u zelf kan bepalen wat u met de film doet

 

Imago en company pride


Corporate films versterken het imago van bedrijven. Een goede reden om dit middel mee te nemen in de merkstrategie. Met een bedrijfsfilm maak je een statement naar klanten! Niet alleen extern, ook intern heeft het laten maken van een bedrijfsfilm impact. Het is een prima middel om de company pride een pep te geven.


Laat zien waar u voor staat


Een bedrijfsfilm is het krachtigste middel om te laten zien waar uw organisatie voor staat. Kernwaarden, missie en visie gaan pas leven als er pakkende beelden, sfeer, muziek en beleving aangekoppeld worden. Binnen enkele minuten brengt een bedrijfsfilm meer gevoel over dan een ‘korte presentatie’ van een half uur. Ideaal om vertrouwen, sympathie, trots en binding te bewerkstelligen. Maar ook om processen, diensten en producten te belichten.
Is uw film eenmaal gereed, zorg dan dat u die zo breed mogelijk inzet. Als relatiegeschenk op DVD, op de website, intranet, beurzen, bij klantpresentaties, trainingen, social media en meer.

Voordelen van video marketing?


• Met video bereik je een groter publiek.

Video maakt uw bedrijf persoonlijk
.
Video is duurzaam en meetbaar.

Video is een goede aanvulling op traditionele marketing.

• Mensen zullen eerder een film bekijken op een website dan een stuk tekst lezen.

• De vindbaarheid van uw website gaat omhoog doordat uw film gekoppeld wordt aan sociale media kanalen.

• Mensen zullen met 58% meer onthouden van een film dan tekst.

 

Onderscheid uw bedrijf op een unieke manier door middel van een professionele bedrijfsfilm.

Het doel van een bedrijfsfilm kan zijn; het verhogen van het bedrijfsresultaat, uw doelgroep
kennis laten maken met uw bedrijf en/of meer naamsbekendheid. Een goede bedrijfsfilm
pakt de aandacht van de kijker en toont de unieke kanten van uw bedrijf.

Daarnaast zijn bedrijfsfilms inzetbaar via verschillende kanalen. U kunt ze gebruiken op uw
website of social media, maar ook als salesondersteuning of voor uw relatiebeheer.  Dus bent u op zoek naar een film voor uw bedrijf, effectiever dan gewone bedrijfsfilms,
die u via verschillende media kunt inzetten?
Kies dan voor een bedrijfsfilm in de vorm van een trailer, met flitsende beelden en een
kernachtige boodschap, die uw doelgroep raakt en in beweging zet.

 

Voor meer informatie over het laten maken van een mooie effectieve bedrijfsfilm, surf naar: http://www.filminabox.nl

 

© 2013 Film in a box Wagendijk 9 3628EP Kockengen Utrecht Amsterdam tel: 06-44069357 sales@filminabox.nl www.filminabox.nl Bezoek onze Google + pagina Bezoek de film in a box website Bezoek onze film in a box facebook pagina Bezoek onze linkedin paginabezoek onze twitterpagina Bezoek onze Vimeo pagina Bezoek ons Youtube kanaal