Waarom een bedrijfsfilm laten maken

Onderscheid uw bedrijf op een unieke manier door middel van een professionele bedrijfsfilm. Het doel van een bedrijfsfilm kan zijn; het verhogen van het bedrijfsresultaat, uw doelgroep kennis laten maken met uw bedrijf en/of meer naamsbekendheid. Een goede bedrijfsfilm pakt de aandacht van de kijker en toont de unieke kanten van uw bedrijf.  Daarnaast zijn bedrijfsfilms inzetbaar via verschillende kanalen. U kunt ze gebruiken op uw website of social media, maar ook als sales ondersteuning of voor uw relatiebeheer.

Waar moet u op letten als u een bedrijfsfilm laat maken?

  • Bedenkt goed wat uw bedrijfsfilosofie is, wat de sterke kanten van uw bedrijf zijn en wat de toegevoegde waarde van uw bedrijf op de markt is
  • Bedenk goed wat het doel van de film is, wie uw doelgroep is, en wat het domein en de randvoorwaarden van uw film zijn
  • Loop alvast door uw bedrijf en kijk wat u in uw bedrijfsfilm terug zou willen zien
  • Zorg dat u voorbeelden heeft van bedrijfsfilms die u mooi vindt
  • Een logoanimatie geeft uw bedrijf een identiteit en wanneer u meerdere films laat maken een eenheid tussen uw verschillende webfilms
  • Zorg dat u een video-styleguide heeft en zo niet laat deze maken of vraag deze na oplevering van uw film
  • Kies een budget dat bij je past maar kies eerder voor de beste film binnen je budget dan voor de goedkoopste film
  • Een professioneel geschoten film geeft uw bedrijf een betrouwbare uitstraling
  • Goede kleurcorrectie zorgt voor een professionele uitstraling, sfeer en zorgt dat de film bij uw bedrijf past
  • Vraag een compleet filmpakket geen extra kosten achteraf
  • Zorg dat u meerdere coderingen van uw film krijgt zodat uw film breed inzetbaar is en u niet achteraf kosten heeft voor het omzetten naar een ander formaat
  • Vraag om de rechten van de film, zodat de film uw eigendom wordt en u zelf kan bepalen wat u met de film doet, zeker als u ook een logo animatie laat maken

Image en binding
Een goede bedrijfsfilm of productfilm versterkt het imago van uw bedrijf of product. Een goede reden dus om dit middel mee te nemen in de merkstrategie. Met een bedrijfsfilm maak je een statement naar klanten! Niet alleen extern, ook intern heeft het laten maken van een bedrijfsfilm impact. Het is een goed middel om de binding met uw bedrijf een boost te geven.

Laat zien waar uw bedrijf of product voor staat
Een webfilm is het krachtigste middel om te laten zien waar uw bedrijf of product voor staat. Met een goede sfeervolle film bestaande uit een goed verhaal, mooie beelden en goede muziek creëert u een beleving en dus binding met uw bedrijf of product . Binnen enkele minuten kunt u met een goede webfilm het gevoel van uw kijkers sturen. Ideaal om vertrouwen, sympathie, trots en binding te bewerkstelligen. Maar ook om processen, diensten en producten te belichten.
Is uw film eenmaal gereed, zorg dan dat u die zo breed mogelijk inzet. Als relatiegeschenk op DVD, op de website, intranet, beurzen, bij klantpresentaties, trainingen, social media en meer.

Voordelen van video marketing?

  • Met video bereikt u een groter publiek.
  • Video maakt uw bedrijf persoonlijk
  • Video creëert binding
  • Video is duurzaam en online views zijn meetbaar
  • Video is een goede aanvulling op traditionele marketing
  • Mensen zullen eerder een film bekijken op een website dan een stuk tekst lezen.
  • De vindbaarheid van uw website gaat omhoog doordat uw film gekoppeld wordt aan sociale media kanalen
  • Mensen zullen met 58% meer onthouden van een film dan tekst